Assalamualaikum

Arek Mampir .....

Tuesday, October 6, 2009

Indon oh Indon

Assalamualaukum,

Lagi-lagi cerita pasal orang Indonesia. Hari ni dlm Berita Harian, timbul lagi cerita pasal hal yang sama. Tentang sikap kurang ajar orang Indon ni dan sikap pemurah kita yang seperti tiada kesudahannya.

   Bersabar dan sedia memaafkan! Itulah moto orang Malaysia walaupun orang yg dimaafkan tu tak minta dimaafkan pun kerana mereka berbangga dengan sikap kurang ajar mereka. Ramai yang menyatakan sikap tidak puas hati dengan sikap seperti kacang lupakan kulit orang seberang ni..namun kalau di fikir, kat sini pun apa kurangnya...fikirkan!

   Apapun, kita sebagai orang Malaysia kena bertegas. Bukan dengan angkat parang atau buluh runcing (ketinggalan zaman), tetapi dengan tidak memberi peluang kat org depa yg takde permit tu kerja kat sini. Kerajaan kene bertegas, hadkan cerita depa yg dah terlalu banyak tu. Bosan!
   Kita sebagai rakyat Malaysia harus menunjukkan sikap Kelas Pertama dalam menghadapi hal-hal seperti ini. Berlembut pada ketikanya, bertegas ada ketikanya. Itulah minda Kelas Pertama. Itulah Minda 1M.


DULU, KINI dan FOREVER!

No comments:

Post a Comment